vrijdag 18 juli vervolg - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu vrijdag 18 juli vervolg - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

vrijdag 18 juli vervolg

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Juli 2014 | Ghana, Kumasi

Vrijdag 18 juli 2014
Vandaag naar de stad, eindelijk naar het internetcafé om al mijn verhalen op de site van Waarbenjenu.nl te zetten. We moeten wel even zoeken naar het internetcafé, ze zijn er niet zoveel meer als in 2011 (zal wel komen omdat heel veel Ghanezen een mobiel hebben). We hebben 1 klein internetcafé gevonden, waar 4 computers staan en wij er 3 in beslag nemen voor een uur. Naast het uploaden van de verhalen wat best veel tijd kost, kijk ik natuurlijk ook even naar het nieuws in Nederland. Ik zie allerlei rare berichten op de voetbal site en krijg de indruk dat er iets erg vervelends is gebeurd. Op Teletekst zie ik dat er een vliegtuig is neergestort met veel Nederlanders. Nog niet is bekend wie erin hebben gezeten. In Ghana heb ik er nog niets over gehoord, terwijl ik elke dag het grote nieuws zie. Verder lees ik over de warmte in Nederland: het is in Nederland veel warmer dan bij ons in Ghana……. 33 om 27 graden! Ik kijk ook nog even naar de Tour de France resultaten, Mollema en ten Dam staan er redelijk goed voor. Dan heb ik wel weer genoeg van het nieuws uit Nederland, best wel lekker rustig als je niet weet wat er allemaal gebeurt, na de vakantie zien we dat wel weer.
In de stad is het druk, er is veel verkeer en er zijn veel mensen. Na het internetcafe gaan we nog wat drinken kopen. Dit doen we bij een pompstation, waar verrassend, we ook ijs kunnen kopen, en dat doen we dan ook! Dan gaan we weer terug naar “huis’, met de taxi. Solomon regelt alles, goede taxi en goede prijs. Zo’n iemand is toch wel erg handig, als ik het allemaal alleen zou moeten regelen weet ik niet of ik wel weer thuis kom.. en het kost vast veel te veel. Ik krijg van Solomon ook maar weinig zakgeld om zelf iets te kopen……. Voor onze portemonnee maar beter ook!
Jessica is al snel ingeburgerd: ze heeft al grote gesprekken met de meiden. Ze heeft ook haar stapel met Grey Anatomy bij zich, en duikt dan al snel achter de computer om de zoveelste aflevering te zien, beetje verslaafd kun je wel zeggen. Als iedereen naar bed gaat, neemt ze de laptop mee naar de slaapkamer en kijkt dan nog wat afleveringen. Belangrijk is dan wel dat er stroom is, en die gaat er nogal eens onverwacht van af…
S’avonds kijken we tv: je ziet allerlei programma’s die bij ons lang geleden op TV waren. Ook een soort Jerry Springer programma, waarbij het af en toe grote scheld- en schreeuwpartijen volgen. De familie kijkt er bijna niet naar, tv staat aan en soms zit er één te kijken, maar soms ook tijden niemand. Bij de Ghanese soaps zitten ze wel vaak voor de buis, zo na 20.00 uur.
Zaterdag 19 juli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 15536

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: