Maandag 21 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu Maandag 21 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

Maandag 21 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Juli 2014 | Ghana, Kumasi

Maandag 21 juli 2014
Het wordt een beetje een saaie dag… dat betekent lui zijn en eigenlijk niet veel doen. Een beetje lezen, wat langer siesta, en dan heb ik wel bijna gehad. Ik merk aan mezelf dat ik lui wordt… en dat is voor mij niet goed. Ik denk eigenlijk voor het eerst even aan Nederland, een klein beetje heimwee misschien? Ik kan niet zo goed tegen helemaal niets doen en daar loop ik hier nu wat tegen aan, en de hele dag lezen.. nee, dat is het ook niet. Morgen mezelf maar even weer wat actiever maken!
Wat nog wel grappig is, is dat we s’avonds onder de pikdonkere lucht lekker buiten zitten, met ongeveer 8 personen, de jeugd. Het is ongeveer ruim 20 graden, heerlijk. We zitten gezellig bij elkaar en er wordt veel gelachen. Een groot deel kan ik volgen, en soms begrijp ik de tekst niet , maar kan ik een beetje aanvoelen waarover het gaat. Het bijzondere is dat ze allemaal met hun mobiel bezig zijn, behalve 1 persoon.. ikzelf. Dit is inmiddels ook Afrika…
Solomon heft al een tijdje een vriendin in Oostenrijk, zijn vriendin. Solomon is een knappe man, ongeveer 35 jaar. Via het internet is hij op de één of andere manier in contact gekomen met haar. Ze hebben heel veel telefonisch contact, de bedoeling is dat ze een keer naar Ghana komt. Uit wat ik er van mee krijgt snapt ze niet hoe het hier gaat, heel anders als bij ons in Europa. Je moet het een paar weken meemaken om het echt te begrijpen. Solomon is wel heel trouw aan haar, hij kijkt totaal niet naar andere vrouwen, maar goed dat moet ik dan maar voor hem doen….
Omdat ik niet zoveel te doen heb kijk ik wat meer naar het nieuws: in het nieuws is hier op dit moment vooral wateroverlast en het effect op de wegen, het ophalen van afval wat niet goed gebeurt en de slechte wegen. Een nader prominent onderdeel is de kwaliteit van het Ghanese voetbal: door de snelle uitschakeling op de WK is er vel discussie hoe het beter moet. Veel bobo’s zeggen er wat over, maar het grote probleem volgens mij is geld. Als ik de jongens op straat/in de buurt zie voetballen, dan is er volgens mij talent genoeg, ze leren voetballen op zeer slechte ondergrond, waardoor de lichaamsbeheersing (je wilt echt niet op die stenen vallen) en de techniek uitermate goed zijn. De potentie is er, een goede tactiek en de juiste coach en je hebt een als Ghana gegarandeerd een heel goed team.
Vandaag heel vroeg de koffer in, al voor 21.00 uur Ghanese tijd. Oh, ja, de kleine Ama is er opnieuw de hele dag geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: