Dinsdag 22 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Juli 2014 | Ghana, Kumasi

Dinsdag 22 juli 2014
Leuk, vandaag gaat Lucinda weer naar school: sinds wij er zijn Is ze niet geweest, omdat ze last heeft van oorontsteking. Ze wil niet maar moet nu weer van haar moeder naar school. Ik ga mee om haar te brengen, een hele wandeling. Ze gaat naar een privateschool. Dat betekent dat ze per dag voor school moeten betalen, 3 cidi’s per dag, omgerekend 75 eurocent per dag. Naast de private school heb je de governmentschool, deze is gratis, maar is van minder kwaliteit, ik denk dat de klassen daar ook groter zijn. Maamalee, Lucinda’s moeder vertelt me dat de kinderen van 9 uur tot 15 uur op school blijven. Ze nemen zelf wat eten mee, maar de lunch krijgen ze van school. Ze vertelt ook dat de school een nieuwe school is. Ik maak fotoos van de klas van Lucinda en ze willen allemaal mee op de foto. Lucinda heeft er duidelijk geen zin in. Als we teruglopen begint het zachtjes te regenen, heerlijk, het wordt er gelijk wat frisser van.
Verder gerelaxt vandaag… dat betekent beetje hangen, spelen met de kindertjes, beetje lezen, beetje computeren en beetje siesta. De dag gaat langzaam voorbij, zeker s’avonds als ik er achter kom dat ik diarree heb. Tot nu toe is het mij gelukt om dit te voorkomen, en tot nu toe ging dat dan ook goed. Ik moet een aantal keren naar het toilet, maar uiteindelijk lijkt het al snel weer goed te gaan en kan ik gaan slapen. De oorzaak is waarschijnlijk het ghanese bier dat ik voor het eerst drink, Star. Het smaakt overigens wel. Het is voor mij wel belangrijk met alles goed op te letten: ik drink alleen water uit de fles. Douche me goed met gekookt warm water en neem zeker geen spullen die langs de weg verkocht worden. Met de musquitos valt het erg mee: ik word wel af en toe geprikt, maar ik heb er geen echt last van. Daarnaast, er wordt uitermate goed voor mij gezorgd.
Morgen gaan we weer wat actiever worden, naar het Internetcafe en grote wandeling in de buurt. Overigens ook nog even met moeders gebeld, om te zeggen dat het hier allemaal goed gat. Ik hoor van haar dat het in Nederland warmer is dan waar wij zijn! Moedertje zal blij zijn als we weer thuis zijn, dan is ze weer echt rustig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 15528

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: