Donderdag 31 juli 2014 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu Donderdag 31 juli 2014 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Augustus 2014 | Ghana, Accra

Nog één dagje in Ghana en dan gaan we alweer naar huis. De tijd is vorbijgevlogen. We hebben 3 goede weken gehad bij de familie, vooral in Kumasi. Het echte Ghanese leven meegemaakt: vroeg opstaan (6 of 7 uur), eten, dan gaan de dames aan het werk (opruimen, wassen met de hand, eten koken, de kinderen douchen, boodschappen doen en weer koken…..). Vooral de dames hebben het druk.. de mannen hoeven niet al te veel te doen, en ik als gast al helemaal niet. Ik word daar eerlijk gezegd wel een beetje lui van… ik ben blij dat dat alleen maar in deze vakantie voor mij geldt. De mensen in Ghana zijn echt heel erg aardig en behulpzaam. De kinderen zijn ook, ondanks dat ze niet al te veel hebben, altijd aan het spelen en zijn zeker als ze deze blanker man zien heel erg aan het zwaaien en handje geven. Bij die kleintjes ben ik echt populair ….. Ik heb wel gemerkt dat het leven in Gana hard is voor de mennsen, zeker al ze geen baan of een klein baantje hebben. Maar ondanks dat zie je toch weinig echt chagrijnige mensen.
Vandaag is een rustige dag: opruimen, tassen zo ver mogelijk inpakken, beetje reaxen en ook nog een klein siestaatje. Ik wil ook nog naar het Internetcafe om mijn verrhalen te plaatsen, maar dat gaat de mist in, gesloten! Dit betekent dat de verhalen pas in Nederland geplaatst kunnen worden.. in het weekend. Jammer, maar het is niet anders…
Aan het eind van de middag gaan we nog weer even naar de familie: duidelijk is dat Philli[p vandaag en morgen niet begraven wordt. Ondanks allerlei gesprekken is zijn moeder er niet mee akkoord gegaan. Dit betekent dat Mamee, de kinderen en Charlotte morgen terug gaan naar Brussel, toevallig met hetzelfde vliegtuig als ons. Dit betekent ook dat Mamee later in het jaar alsnog weer terug moet om de begrafenis bij te wonen….een continuing story…
Ik ga lekker op tijd (21.30 uur) op bed: morgen wordt een drukke en lange dag (en nacht: in het vliegtuig zal het lastig slapen worden voor Hansje met dat grote lichaam…). Morgen naar huis: ik heb er ook wel weer zin in, in mijn eigen huis, mijn eigen bed, en.. zaterdag zeker een frikandel speciaaltje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 15526

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: