16 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu 16 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

16 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Juli 2014 | Ghana, Kumasi

Woensdag 16 juli 2014
De dag begint met regen, heel veel regen, echt heel veel. Als ik wakker wordt hoor ik het geluid van het tikken van de regen op het dak al.. en veel lawaai. Ik ga snel kijken, want ik ben toch wel nieuwsgierig hoe dat er uit ziet. Buiten is er veel water, allemaal kleine stromen zorgen er voor dat het water naar de lagergelegen gronden verdwijnt. Opa houdt het goed in de gaten, naast het huis is een sloot die gisteren helemaal droog was, maar nu, ongeveer 50 cm diep, helemaal vol staat en bijna overloopt. Als het overloopt gaat het water over het terrein vlak voor het huis, en dat wil opa niet. Het regent lang, de stroom gaat er ondertussen ook af. Normaal is iedereen vroeg uit bed, maar vandaag blijven ze langer liggen, kunnen toch niets doen en water hoeft niet opgehaald te worden. Daarvoor staan grote emmers buiten…. en die zijn snel vol. Oma heeft het koud… en ik zie een hele bekende trui.. vroeger van mij, een echt dikke trui.
Om 9.00 uur eindigt het regenen en gaat alles weer zijn gangetje, in hetzelfde ritme als andere dagen.
De dag verloopt een beetje saai…. Niet veel gedaan , een beetje lezen, filmpje kijken en veel met de kleintjes in de buurt spel, vooral voetballen. S’avonds heel vroeg op bed…

  • 22 Juli 2014 - 17:24

    Sanne :

    Heb je de regen gefilmd? Ziet er vast heel spectaculair uit!!

  • 04 Augustus 2014 - 18:20

    Hans Rombout:

    Helaas niet, Sanne, wel wat fotoos van de effecten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 15546

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: