9 juli 2014 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Hans Rombout - WaarBenJij.nu 9 juli 2014 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

9 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Juli 2014 | Nederland, Assen

Jessica vandaag (9 juli) jarig!
Je zult het maar beleven.. 21 jaar worden en dan net in Ghana zitten! Dat overkomt Jessica op haar tweede dag in Ghana. Deze bijzondere dag gaat echter niet ongemerkt voorbij. Naast de big kisses heeft Solomon voor haar geregeld dat er een grote verjaardagstaart is. Met daarop Jessica, 21 years. Ze was totaal verrast.
Deze dag bestond uit het bezoeken van Candy’s familie in Accra. Adjoa, haar broer (broer en zus van Charlotte uit Brussel) en de kinderen. Ik herken ze gelijk, ze wonen nog op dezelfde plek. Het gaat goed met ze, maar ik hoor wel dat het leven in Ghana duurder is geworden, niet voor de toeristen, maar wel voor de Ghanezen zelf (voor een euro krijg je nu meer Cidi’s). We hebben het uiteraard over voetbal en dat is gewoon een hele goede manier om in contact te komen: ze weten veel over Nederland, dat merk ik steeds weer, zelfs de jonge jongens (weten zelfs over de WK finale in 1974!).
Vandaag is het ook Nederland tegen Argentinie. Hoe en waar gaan we dat kijken, dat is wel even een zorg. We zijn van plan om ergens op straat te gaan kijken, maar later adviseert Solomon dat we beter op de hotelkamer kunnen blijven en daar kijken. Dat doen we en helaas, het is een saaie wedstrijd. Van de 5 in de kamer liggen er op gegeven moment 3 te slapen.. alleen Jessica en ik zijn nog wakker en we zien… balen.. Nederland met penalty’s verliezen. Weer géén wereldtitel… maar wat hebben ze het goed gedaan! Niemand had dit verwacht, ook die azijnzeikers van Voetbal international en de Telegraaf niet. Van Gaal je bent een wereldtopper, bedankt voor de mooie weken (en dat geldt ook voor het team!. Wat als van Persie ook in topvorm was geweest… Bij andere uitschakelingen op toernooien kan ik altijd moeilijk in slaap komen, maar ik geloof dat ik nu binnen 3 minuten al ver weg ben. Geen echt grote teleurstelling, maar ik zou graag in Ghana als wereldkampioen hebben rondgelopen… Maar kijken op een hotelkamer .. dat doen we maar niet weer.. niet echt gezellig..
Op TV laten ze overigens wel heel vaak Brazilie-Duitsland zien.. hoe kun je in 20 minuten een heel land tot grote droefenis brengen….. Als ik de beelden zie dan gaat het niet goed met het Braziliaanse voetbal, te Europees, te weinig de samba en de geweldige techniek van de Brazilianen, jammer, ben nieuwsgierig of Nederland zaterdag van Brazilie kan winnen…
Morgen gaan we van het hotel naar Kumasi naar de familie, ongeveer 6 uur reizen met bus en taxi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 15545

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: