Vrijdag 25 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 juli 2014 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 juli 2014

Door: Hans Rombout

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Augustus 2014 | Ghana, Kumasi

O wat een rot nacht: ik heb hier tot nu toe prima geslapen maar deze nacht was het waardelos, veel wakker gelegen, en gisteravond begon ik met diarree, steeds een beetje beklemd gevoel van onderen… Vanmorgen zette het verder door en binnen een uur zat ik drie keer op de pot. Gauw wat tabletjes van Candy en ook wat tabletjes van Opa en maar even niet eten, en lekker gaan liggen. In de loop van de dag knap het op en de diarree is weg, al blijf ik wel last van de maag houden. Daarom doe ik maar een beetje heel rustig aan. Ik maak nog wel de tas klaar voor morgen, want de bedoeling is om 6 uur al te vertrekken.
Candy heeft een kapster gevonden die haar vandaag kan helpen met nieuw haar. Ze komt terug, en ze is heel tevreden. En ik ook, het staat super mooi, kan ze er weer een tijdje tegenaan.
Het vertrek morgen betekent ook afscheid van een deel van de familie. Oma en Solomon gaan mee naar Accra, maar de anderen gaan niet mee. Wellicht komt Maamelee later nog voor de begrafenis. Ik had gehoopt dat ze mee zou gaan, het is toch wel een beetje mijn favoriet. Betekent wel afscheid nemen van Opa, Sandra en Porscha, en de kinderen van de oudste zus van Candy. Daar gaan we vanavond nog afscheid nemen.
Elke keer merk ik het weer dat Wesley heel goed met Emmanuel , die wel iets ouder is als hem, kan opschieten. Ze doen heel veel samen.
S’middags zit ik in de woonkamer als ik getuige ben van, voor het eerst gemerkt, een grote discussie met alle zusters en broer van Candy en Opa. Ook Opa kan heel boos worden, en trouwens Solomon ook. Het gaat er fel aan toe, maar meestal lijkt het door de taal erger dan het is. Waar het precies over gaat hoor ik later van Candy, het gaat over iets kleins, over de kamerindeling.
Candy heeft bericht gehad uit Accra over de begrafenis van Philip. Het blijft allemaal wat vaag, maar in ieder geval wordt er niet eerder begraven dan op 7 augustus a.s. Morgen zullen we in Accra wel meer horen. Het betekent ook dat Maamelee niet mee gaat, jammer. Morgen dus afscheid van haar nemen…..
Ga op bed op bed, hoop dat ik morgen geen last meer heb van de diarree. Dat zou wel heel vervelend zijn als ik in de bus zit…… Solomon heeft me vandaag nog gevraagd of het wel goed genoeg gaat om mo9rgen te rezen en ik heb gezegd van ja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 15543

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: