Zaterdag 27 augustus 2011 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 augustus 2011 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hans Rombout - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 augustus 2011

Door: familierombouteshun

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Augustus 2011 | Ghana, Accra

Om 0.00 ur zo'n beetje uit Accra vertrokken. De lange nacht voor de boeg: het begin is prima. We krijgen een warme maaltijd, midden in de nacht, maar ik krijg voor het eerst weer eens wat ander vlees dan kip.. biefstuk op z'n Italiaans, heerlijk en de rest van de maaltijd is ook heerlijk. Dan gaat het licht uit en om me heen kruipen veel mensen onder een dekentje en gaan slapen. Ik probeer het ook, het dekentje is echt nodig om niet koud te worden: maar met mijn grote lichaam valt het niet mee om lekker in de stoel te liggen en in slaap te komen. Het lukt mij dan ook niet, de anderen slapen, vooral Wesley slaapt prima. Ik blijf wat half wakker, doe wat muziek op de oren, maar echt slapen gaat niet. Het wordt een lange nacht, maar gelukkig kan ik de klok 2 uur vooruit zetten!
Om dik 7 uur landen we in Rome: we hebben 1,5 uur om over te stappen naar het volgende vliegtuig richting Amsterdam, en die tijd hebben we ook wel nodig. Het vliegveld is heel groot, en we moeten een heel eind lopen voordat we de ingang zijn van waar wij het vliegtuig in moeten, en ook ondeweg nog weer een aantal controles. Ik krijg te maken met een chagrijnige Italiaan als ik door een detectiepoortje loop en uiteindelijk er 3 keer door heen moet voordat hij tevreden is.. ik weet niet wat hij gedaan zou hebben als ook de 3de keer niet goed was gegaan. aan zijn gezicht te zien niet veel goeds.. zou wel een hevig Italiaans rabbelementje geworden zijn. Ach., maak je dat ook eens mee!

Uiteindelijk zitten we om 9.30 uur in het vliegtuig en vliegen we. Het vliegtuig is niet helemaal gevuld, best wel veel lege plekken. Ik heb dit keer een plek bij het raam, en aangezien het eerste deel van de vliegries de lucht onbewolkt is, kan ik veel zien, vooral veel zee en daarna bergen, ik vermoed een stukje Zwitserland. Een mooi gezicht, maar hoe dichter ik bij huis kom wordt het steeds bewolkter en vliegen we boven de wolken en zie ik niet zoveel meer. Voordat ik het dan ook in de gaten heb zijn we alweer bij Amsterdam, en landen we. Ook dat gaat weer soepel, net als alle start-en landingsactiviteiten die we hebben meegemaakt. Het is half 12 en we zijn weer teriug in Nedeland. Toch ook wel weer een goed gevoel!
Snel naar de tassen en snel naar huis.. maar dat gaat even mis: we missen één tas, en we komen er naar een uur achter dat deze in Rome niet is ingeladen. Een belangrijke tas, want daarin zitten al onze snoeren en de opladers. Op Schiphol wordt dat door de KLM gelukkig prima geregeld: de tas komt uit Rome en omdat we er niet op willen wachten (het is als dit speelt 13.00 uur en we zouden moeten wachten tot in ieder geval 16.30 uur) zal de tas de volgende dag bezorgd worden.
Dan kunnen we eindelijk door de douane, we gaan snel wat eten en dan de trein in. Om precies 16.0 uur zijn we weer in assen. Thea en Terry halen ons op en brengen ons naar huis. Al vrij vlot horen we de leuke en minder leuke dingen die in Assen gebeurd zijn, we zijn snel weer helemaal bij!
Thuis staan er paar lekkere flessen wijn, die we van Peter hebben gekregen, die de afgelopen 3 weken op ons huis heeft gepast. Stapels kranten en de rest, maar gelukkig geen spannende of vervelende post! Gelijk ook even bij pa en ma langs geweest om even bij te praten.

We zijn weer thuis, na een heerlijke vakantie! Genoten, lekker wat uitgerust, nog wel moe van de ene nacht dat ik niet geslapen heb, maar voor de rwest kijen we terug op een geweldige periode!
Thuis zal er de komende weken nog wat werk moeten gebeuren om alle foto's en filmpjes te bewerken. Ook zal op deze site nog foto's geplaatst worden, maar de verhalen komen nu met dit verslag ten einde.

Ik hoop dat diegene die dit gelezen hebben dat met plezier hebben gedaan, ik vond het in ieder geval leuk om dit allemaal te schrijven. Een bijzondere vakantie ie hiermee voor de Romboutjes en de Albertje ten einde gekoemn!
De groeten en tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 15550

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: